بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند
نوشته شده توسط : dryousefi

برخی از افراد در ارتباط با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سوال دارند. اوزون تراپی یکی از تکنیک‌های پزشکی بدون خطر است که در کلینیک‌ها و مراکز اوزون تراپی بسیار کاربرد دارد. تزریق گاز اوزون نه تنها باعث درمان درد، بلکه باعث ریشه یابی دردها و درمان عارضه‌های مربوط به ستون فقرات یا بیماری‌های بدخیم خواهد شد.

 

 

روش اوزون درمانی در مقایسه با دیگر روش‌ها از جمله تزریق استروئیدها و جراحی یک روش غیر تهاجمی به حساب می‌آید. پس از سال‌ها مطالعه و بررسی در ارتباط با فواید و مزایای اوزون تراپی، پزشکان این روش را به عنوان یکی از درمان‌های قطعی بسیاری از عارضه‌ها پیشنهاد می‌کنند. برای آشنایی با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، تا انتهای مقاله با ما باشید.

معرفی بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، طیفی وسیعی دارند؛ از درد زانو تا درمان انواع سرطان. درمان از طریق اوزون تراپی در زمان بسیار کوتاهی نتیجه بخش است و اثرات آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند. همانطور که می‌دانید درد در اثر التهاب ایجاد می‌شود و التهاب نیز نتیجه آسیب به بافت بافت‌ها است. التهابات جلوی فرایند اکسیژن رسانی به بافت‌های آسیب دیده را خواهد گرفت و روند بهبودی فرد را کند می‌کند.

معرفی بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند

زمانی که گاز اوزون تزریق می‌شود، انرژی در سلول‌ها افزایش می‌یابد و واسطه‌های شیمیایی فعال خواهند شد. این واسطه‌ها باعث‌ترمیم و بازسازی بافت‌های دچار آسیب می‌شود و بیمار طی چند جلسه علائم بهبودی را در خود مشاهده خواهد کرد. آشنایی با بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، برای بیماران اهمیت دارد. در مجموع این روش درمانی برای بهبود بسیاری از مشکلات از جمله موارد زیر بسیار مؤثر است:

1- دردهای مربوط به کمر و گردن

2- درمان بورسیت یا تاندونیت شانه

3- بهبود درد آرنج تنیس بازان

4- درمان زانو درد ناشی از آرتروز یا سندروم ﭘﺎﺗﻠﻮﻓﻤﻮرال

5- دردهای مزمن عضلات بدن

6- درمان بیماری‌های بدخیم ( انواع سرطان)

7- بهبود زخم‌های ناشی از دیابت

مقالات مرتبط: اوزون تراپی کمر چگونه است؟

کاربرد اوزون تراپی برای درمان آرتروز زانو

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که از طریق اوزون درمانی چه بیماری‌های درمان می‌شوند؟ یکی از بیماری‌های شایع مربوط به درد زانو و یا آرتریت زانو است که توسط اوزون درمانی بهبود می‌یابد.  بسیاری از افراد ممکن است از درد زانو رنج ببرند و نیاز داشته باشند به طور مداوم به پزشک مراجعه کنند.

اوزون تراپی از متدهایی است که می‌توانید برای تسکین درد زانو از آن بهره ببرید و توسط پزشکان متخصص بسیار توصیه می‌شود. گاز اوزون به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد باعث افزایش اکسیژن رسانی در مفاصل آسیب دیده می‌شود و به تدریج پس از چند جلسه مفصل زانو درمان خواهد شد.کاربرد اوزون تراپی برای درمان آرتروز زانو

درمان بیرون زدگی دیسک کمر از طریق اوزون تراپی

بیرون زدگی دیسک کمر یکی از معضلات بیمارانی است که دچار عارضه دیسک کمر هستند و در زندگی عادی مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. اوزون درمانی از بهترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر بدون روش جراحی است. با توجه به اینکه گاز اوزون در فاست مهره کمر و مفصل ساکروایلیاک تزریق می‌شود، در درمان کمردرد بسیار اثربخش است. از این رو پس از چند دوره درمانی فرد علائم بهبودی را مشاهده می‌کند.

کاربرد اوزون تراپی برای درمان تنگی کانال نخاعی

برخی از بیمارانی که دچار تنگی کانال نخاعی هستند، طی مدت زمان طولانی مشکلات مربوط به کمردرد را نیز تجربه می‌کنند. تزریق اوزون از بهترین روش‌ها برای درمان تنگی کانال نخاعی است. ورود این گاز باعث کاهش دردهای بیمار می‌شود. ولی باید دقت داشته باشید که اوزون تراپی کانال نخاعی به راحتی صورت نمی‌گیرد و به تشخیص پزشک متخصص نیاز دارد.

بنابراین سعی کنید حتماً به کلینیک‌های درمانی مراجعه کنید که دارای پزشکان مجرب و متخصص در زمینه اوزون درمانی می‌باشند. چنانچه به دنبال بهترین کلینیک اوزون تراپی هستید، می‌توانید به کلینیک prp دکتر ناصر یوسفی مراجعه کنید. پزشکان متخصص این کلینیک با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا در زمینه تزریق اوزون می‌توانند به راحتی برای درمان شما عزیزان اقدام کنند.

دکتر ناصح یوسفی | متخصص طب فیزیکی و توانبحشی

درمان شانه منجمد از طریق روش اوزون تراپی

از جمله بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، عارضه شانه منجمد است. شانه منجمد یکی از بیماری‌هایی است که کپسول مفصلی کوچک و ضخیم می‌شود و قابلیت الاستیک این مفصل از بین خواهد رفت. در نتیجه این کپسول دور مفصل شانه را خواهد گرفت و مانع از حرکت آزادانه مفصل طی مدت زمان طولانی می‌شود.

برای این دسته از بیماران تزریق تسکین دهنده و تزریق اوزون تجویز می‌شود. جالب است بدانید که هنگام تزریق اولیه شانه درد بیمار به شدت کاهش می‌یابد و مفصل قابلیت حرکت پیدا خواهد کرد.

استفاده از روش اوزون درمانی برای بیماری‌ های بدخیم

افرادی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند می‌توانند امیدوار باشند که از طریق اوزون درمانی بهبود یابند. اوزون تراپی یکی از روش‌های نوین علم پزشکی است که حتی برای درمان بیماری‌های بدخیم از جمله سرطان پیشنهاد می‌شود.

روش اوزون درمانی اکسیژن در میان سلول‌های حرکت می‌کند و به مرور زمان سلول‌های سرطانی از بین می‌روند، چرا که سوخت و ساز سلول‌های سرطانی در شرایط بی‌هوازی بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی یا اوزون درمانی چیست؟

از دیگر بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سرطان سینه و سرطان کبد هستند. برای درمان سرطان کبد تزریق گاز اوزون در سیاهرگ باب کبد صورت می‌گیرد. اما در درمان دیگر سرطان‌ها معمولاً تزریق اوزون در بازو انجام خواهد شد.

استفاده از روش اوزون درمانی برای بیماری‌ های بدخیم

استفاده از اوزون تراپی برای پیشگیری از سرطان

جالب است بدانید از جمله بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، سرطان است. اما این روش نه تنها برای درمان بلکه برای پیگیری نیز بهترین گزینه است. در حال حاضر در علم پزشکی نوین برای افزایش سطح اکسیژن سلول‌ها و پیشگیری از بیماری‌های بدخیم از جمله سرطان از روش تزریق گاز اوزون استفاده می‌شود. چنانچه شما بتوانید اکسیژن کافی را به سلول‌ها برسانید، هرگز این سلول‌ها دچار محرومیت اکسیژن نمی‌شوند و بیماری سرطان اتفاق نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: تاثیر اوزون بر دیسک کمر + اوزون تراپی

خلاصه مطالب

بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند، طیف گسترده‌ای دارند. بسیاری از افرادی که دچار انواع عارضه‌های عضلانی، اسکلتی و بیماری‌های بدخیم هستند، می‌توانند از طریق این متد جدید، برای درمان خود بهره ببرند. در مطالعات پزشکی خوشبختانه اوزون درمانی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای درمان انواع بیماری‌ها مورد تأیید است و بیمارانی که دچار انواع عارضه‌ها از جمله دیسک کمر، دیسک گردن، آرتروز و حتی سرطان هستند، برای بهبود بیماری‌های خود از این روش درمانی استفاده می‌کنند.

فواید اوزون درمانی بسیار زیاد است و افراد می‌توانند برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از سرطان با انجام اوزون تراپی ریسک ابتلاء به انواع بیماری‌ها را کاهش داده و سلامتی خود را تضمین کنند. اما چنانچه می‌خواهید مراحل اوزون تراپی با کمترین عارضه و خطر انجام شود، توصیه می‌کنیم حتماً به پزشکان متخصص و ماهر مراجعه کنید. کلینیک prp دکتر یوسفی با داشتن کادر مجرب از ارتوپد‌ها و توانبخشان کشور از طریق تزریق اصولی اوزون به درمان بیماری‌های شما بیماران گرامی کمک می‌کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و بیماری هایی که با اوزون تراپی درمان می شوند





:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: